Ljungby-dagar

Nu var det längesen igen.. men det var längesen jag var här hemma i Nybro och haft tid att blogga.

I helgen var jag och Moa på besök hos Fia i Ljungby. Vi hade jätte mysigt:) åt thai-mat och bara umgicks fram tills kvällen då vi gjorde oss fina för att gå ner till tältet och lyssna på Micke och Lina tror jag hon hette. Han, eller ja båda var helt grymt bra:) synd bara att dom började spela så tidigt. För då var det ju också slut tidigt. (ganska logiskt). Vi satt iaf där och drack lite och sjöng med i låtarna:)
Sen gick vi upp till Jenny och hade det allmänt trevligt innan vi drog oss ner till tälten igen. Men där var det galet! och då menar jag riktgt vilt! alla 35 plusare stod på borden och shakade som bara den till ett totalt värdelöst band bestående av ett gäng gamla gubba utklädda i peruker och leopardtights och turkosa gamla pälsvästar och jag vet inte allt.
Men vi hade trevligt i alla fall:D

Dagen efter blev det till att kolla på Twighlight. (Jag blev kär! måste köpa den filmen!) innan vi skulle bege oss hem.
När vi väl packat in allt i bilen och satt oss, så startar den inte. Inte ett endaste tecken på liv. Så Moa raggar upp en kille som inte kunde nån svenska knappt. Så vi fick låna hans startkablar. Och vi donade. Tror ni det hjälpte? NEJ, bilen vatt ju stendöd!
Så in till Fia igen, ringa pappa, ringa Björn. Sen efter ett tag kom bärgarn. Det var sorgligt att se bilen åka iväg helt ensam till verkstaden.. haha
Men hem kom vi iaf, tack vare Ewa och Uffe som var ute på vift!

Så igår var jag och bror min och hämtade bilen i Ljungby, så nu är den frisk och bry igen, med nytt batteri och allt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0